środa, 20 stycznia 2016

Kilka faktów na temat rejestracji spółki


Zakładanie własnej działalności gospodarczej dla wielu osób może być dość problematyczne, zwłaszcza, jeśli nie ma wiedzy na temat w wszelkich formalności, które w tym celu należy dopełnić.  A te są różne w zależności od tego, jaką formę prawną naszej działalności wybieramy. Dziś wskaże kilka najważniejszych faktów dotyczących zakładania spółki.



Wpis do KRS

Aby uzyskać wpis do Krajowego Rejestru Sądowego, konieczne jest prawidłowe wypełnienie wniosku, a  następnie dostarczenie go osobiście lub pocztą do właściwego Sądu. Wraz z wnioskiem należy dostarczyć następujące dokumenty: pisemna lub notarialna umowa spółki, dokumenty o powołaniu członków zarządu wraz z ich wykazem oraz danymi teleadresowymi, wykaz wspólników z ich danymi teleadresowymi.

Do tej pory koszt złożenia wniosku dla wszystkich spółek wynosił. 500zł. Natomiast po 15 stycznia 2015 dla spółek jawnych, komandytowych oraz z o.o. opłata ta została zmniejszona do 250zł.

Należy wiedzieć, iż po 15 stycznia 2015 roku wraz z wnioskiem do KRS nie składa się już dokumentów do urzędu skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz urzędu statystycznego. Odpowiednie dane przekazywane są bowiem przez sąd do właściwych instytucji.

Należy również pamiętać o tym, iż nowelizacja ustawy ograniczyła również ilość możliwych do wyboru kodów PKD. Obecnie przedsiębiorcy mogą wskazać jedynie 10 kodów w danej podklasie.

Warto również wiedzieć, iż obecnie wiele firm, ale również kancelarie adwokackie oferują pomoc w przygotowaniu zgłoszenia, dopełniając wszelkich formalności, co gwarantuje nam szybkie i bezproblemowe założenie spółki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz